woensdag 24 maart 2010

GWT en Maps

Een locatie kan informatie verrijken en met de opkomst van Google Maps en concurrenten wordt daar op internet veel gebruik van gemaakt. Bij menig online service kun je een event, foto of bericht koppelen aan een locatie. Dat is op zich ook niet zo gek als je ziet hoe makkelijk Google het ons gemaakt heeft. Er is een uitgebreide en goed gedocumenteerde API om Google Maps ook op jouw website een plekje te geven.

Afgelopen jaar probeerde ik voor een project Google Maps te integreren in een Java programma. Dat viel nog niet mee. Dus de vraag waar ik nu mee zit is of Google Maps te integreren is binnen GWT.

Het antwoord zal je niet verrassen, natuurlijk kan dat en het is nog makkelijker dan ik verwacht had. Ik ga hieronder niet uitleggen hoe het werkt, maar verwijs naar een tutorial van Google waar het erg helder uit staat gewerkt.

http://code.google.com/p/gwt-google-apis/wiki/MapsGettingStarted

En mijn eigen probeersel:
http://waalwijk.yall.nl:8080/GoogleMaps/

Geen opmerkingen: